رسانه محیط زیست

دریچه ای برای انتقال اطلاعات علمی و مباحث زیست محیطی

رسانه محیط زیست

دریچه ای برای انتقال اطلاعات علمی و مباحث زیست محیطی

میوه؛ هدیه فوق العاده طبیعت

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۴ ب.ظ

زیست نیوز، مازیار دانیالی - میوه ها از گذشته های دور تا به امروز بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان را تشکیل داده اند. بسیاری از میوه ها از جمله میوه های گوشتدار مانند سیب، هلو، گلابی و هندوانه از ارزش تجاری به عنوان ماده غذایی برای انسان برخوردار هستند که به صورت تازه، مربا و یا کنسروشده مصرف می شوند. میوه ها در تولید مواد غذایی مانند کلوچه ها، کیک ها، ماست، بستنی، نوشیدنی و بسیاری نمونه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

میوه ها به طور کلی غنی از فیبر، آب، ویتامین، قند و همچنین حاوی مواد شیمیایی مختلف شناخته شده و ناشناخته هستند. مصرف منظم میوه خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی (به ویژه بیماری عروق کرونر قلب)، سکته، آلزایمر، آب مروارید و برخی بیماری های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. رژیم های غذایی حاوی مقدار کافی از پتاسیم میوه ها و سبزیجات به کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه و کاهش آثار تحلیل استخوان کمک می کند. همچنین، میوه ها کم کالری بوده و از این رو برای رژیم های غذایی کاش وزن مناسب هستند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۰
مازیار دانیالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی